tirsdag den 10. februar 2009

Når man tilfældigvis kigger nettet efter i sømmene


Nettet... Kan vi efterhånden leve uden?
Nettet... Er vi ved at blive afhængige?
Nettet... Kan man finde alt der?
Nettet... Kan man finde alt om alle der?

Kom lige til at "Google" lidt på nettet. Ja... Kom faktisk til at Google meget på nettet her forleden dag.
Det er dog utroligt hvad man efterhånden kan finde, når man lige kommer til at fordybe sig lidt i det der net. Hmmm... Man kan faktisk gå hen og blive helt bange, når man opdager hvor meget man kan grave frem, hvis man bare graver længe nok... ved hvordan... og kan krydsreferere lidt.

Nå. Jeg blev måske også lidt stædig da jeg først begyndte at søge. Men stædighed betaler sig åbenbart somme tider. For jeg fandt da til sidst hvad jeg søgte.
Ikke at det jeg søgte efter var specielt interessant, men når man nu lige bliver grebet og vil finde helt ind til sagens kerne, så kan man altså komme langt efterhånden, med det der net.

Om oplysningerne så altid er lige korrekte og opdaterede er så en helt anden sag. Med så åbent en medie som nettet er man nødt til at have en vis skepsis overfor det man finder. (Derfor de mange krydsreferencer) Men alligevel... Hmmm...

Vil ikke sige jeg blev specielt overrasket over der jeg fandt. Jeg havde egentlig en lille anelse om at det forholdt sig på den måde. Men mine søgninger bekræftede det faktisk. Så der er nok noget om det, når det kommer til stykket.

Og hvad var det så jeg søgte efter.... Og fandt..?
Ja.. Det kunne I godt lide at vide. Men det fortæller jeg ikke. Eller... Måske skriver jeg alligevel om det i en senere blog :-)

Men nu vil jeg spise min natmad, og vente med at udgive denne skrift til det bliver dagen efter dagen i dag. Hvis jeg altså husker det. Ellers betyder det nok heller ikke så meget om det bliver den eller en anden dag. Teksten er stadig den samme. Og netter er her nok også den dag jeg får mig taget sammen til at udgive denne tekst :-)

Forresten... Sjovt ikke? Jeg bruger også nettet til at få denne tekst "mangfoldiggjort". Så... Der er nok noget om det. Man kan finde alt på nettet. Selv min lille tekst om at finde... på nettet...

3 kommentarer:

Brita sagde ...

.... Du udfordre min nysgerrighed .....

NightSoul sagde ...

Dejligt...

Ellers var det jo heller ikke noget ved ;-)

Unknown sagde ...

Man kan finde meget på nettet, hvis ikke alt - Jeg fandt din tekst, og nu vil jeg vide hvad du søgte efter dengang :-D Et lille hint til næste gang, det kan ofte betale sig at bruge mere end én søgemaskine ;-)