lørdag den 13. december 2008

Følge med... Overvåge.. Tolke... Eller... ?



Nu er vi jo nogen der skriver blogs.
Hvem skriver vi egentlig disse blogs for?
Og hvorfor skriver vi disse blogs?

Tjaa... Vi skriver vel disse blogs fordi der er noget vi gerne vil af med, på den ene eller den anden måde.
Vi skriver vel for at "nogen" kan følge med (sådan da) i, hvordan vi går og har det, og hvad vi laver.

Skriver vi også for at vi gerne vil have kommentarer i bloggen?
Det gør vi vel somme tider. Og somme tider skriver vi vel bare ud i luften, og forventer/ønsker faktisk ikke kommentarer.

Hvorfor læser folk så ens blog?
Tjaa... Der er vel lige så mange begrundelser for det, som der er for at skrive en blog.

Men.. KAN man læse en blog? Kan man læse det der menes med ordene? Tolker man teksten, eller læser man det ordret?
SKAL man tolke? Eller skal man bare læse det for det det er... Tanker ud af posen.

Somme tider tænker man længe over en blog, og somme tider ryger den bare afsted lige så snart fingrene er ophørt med at skrive.

Det jeg skriver er mine egne tanker... Min egen mening... Min sindsstemning i det øjeblik jeg sætter mig til maskinen.

Jg skriver ikke for at blive tolket... "Hvad mener han nu lige med det han skriver DER???". Eller... "Mon han nu lige sigter på én bestemt?". Eller... hvad man nu kan finde på at mene om min tekst.

Men... Somme tider kan man godt føle sig overvåget, når nogen tolker ens tekst på egen hånd. Føle at der bliver sat et prædikat på, fordi man måske ikke lige "bare" skriver sådan almindelige ting, eller skriver det der forventes af en.

Nå. Skidt.. Min blog er min egen. Og det er mig der skriver, og jeg skriver vel bare for at skrive engang imellem....
Og somme tider skriver jeg nok noget som nogen ikke lige kan forstå eller holde hoved og hale i.
Men... Det er MIN blog, og det er MIG der skriver. Og hvad jeg skriver er MINE tanker og MINE følelser, som ingen (andre end mig selv) egentlig rigtig kan tolke...

Og har jeg noget at sige folk direkte, så skriver jeg det nok ikke i en blog. Men henvender mig til dem det så drejer sig om.

Nej.. Min blog er og bliver skriblerier om alt og ingenting, alt efter min sindsstemning når jeg lige sidder ved maskinen. Og.... Tolker nogen så på teksten må det stå for egen regning......

Og nu er det fredag aften. En aften med hyggeligt besøg. Og nu sidder jeg og overvejer... Overvejer om ikke natmaden skal være kiks, ost og resten af rødvinen ;-)

Ingen kommentarer: