søndag den 19. oktober 2008

Eftertænksomhed...


(Efterårsstemning ved en lille skovsø)

(Hmm.. Egentlig længe siden jeg har skrevet en blog....)

Hvordan er det nu? Er der ikke noget med at efteråret maner til eftertænksomhed og reflektioner over livet generelt?
Sådan er det i hvert tilfælde somme tider for mig. Og det er åbenbart ikke anderledes i år.

Sommeren er ugenkaldeligt forbi, og vinteren nærmer sig med hastige skridt. Bevares... Vi har stadigvæk et efterår der skal gennemleves. Og åbenbart både med regn og rusk ind imellem. Men... Vinteren og mørket er på vej.

Så er det man sidder her - en søndag eftermiddag - og spekulerer lidt over året indtil nu, og over hvad resten af året og den kommende vinter skal bruges til.
Her tænker jeg ikke så meget på arbejde. Det passer jo egentlig sig selv. Sådan set... Eller gør det? :-)
Nej... Tænker mere på den der tid, der er til overs når arbejdet har fået sin del.

Hvordan prioriterer man den tid? Er det hobbies der skal tilgodeses? Er det venner der skal plejes? Måske venner man har forsømt en del af året. Er det oplevelser man skal prioritere? Måske skulle man møde nye mennesker og se hvad det kunne bringe af spændende oplevelser? Måske skal man optage forbindelsen med nogen af dem der er gledet ud i løbet af året?

Ja... Mulighederne er mange... Og vi har kun ét liv at gøre godt med. Så det er måske slet ikke så let at vælge.

Men jeg har da tænkt lidt :-)

Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg vil nyde en vinter med ro og fred. En vinter uden alt for mange bekymringer og spekulationer. Det tror jeg at jeg trænger til.
Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg kun vil samle på positive oplevelser denne vinter. Og... Indtil nu er det gået godt med de positive oplevelser her i efteråret. Så man kan jo håbe på mange flere af slagsen gennem den kommende vinter :-)

Tror også jeg vil se om ikke jeg kan komme ud og tage lidt flere billeder rundt omkring. Det er sjovt, og jeg nyder det meget.

Men... Lige nu er det søndag aften. Det er snart spisetid, og bagefter skal jeg ud og besøge en glad gruppe mennesker. Så det vil jeg se frem til, her hvor mørket langsomt sænker sig.....

1 kommentar:

BareMig sagde ...

Husk at leve livet, mens du har det
og være glad for det du har i nuet
Pludslig kan det hele være over,
og så er der ingen fortrydelsesret.
Livet er som en labyrint,
fyldt med succes og fiaskoer.
Men hvis du er bange, og bare står stille
så vil du fortryde det bittert når du opdager
hvor meget godt du gik glip af
I din frygt for at vælge forkert.
Gå ud i livet med rettet ryg,
Hvis du tror på dig selv kan du alt !

Knus :-)