torsdag den 20. marts 2008

Anemoner.

Så fandt jeg dem... Anemonerne...



Man skal bare lede efter en løvskov. Og sådan en fandt vi så ved Sæby. Sæbygård skov, som ligger lige vest for Sæby blev dagens udflugtsmål, idet det var for koldt og blæsende til andet end skoven.


Men.. Der var også andre forårsbebudere derude i skovbunden. Blandt andet denne lille gule ting, som voksede næsten samme sted som anemonerne.



Anemonerne vokser åbenbart flere steder end bare i skovbunden.
Her er de fanget.. voksende på roden af en væltet træstamme. Der skal åbenbart ikke meget til før de kan finde jord og næring nok :-)

Nå.. Det er nok de sidste billeder jeg får af foråret inden snestormen er over os. Det er allerede begyndt at blæse. Og der kommer sne og slud ned fra oven.

2 kommentarer:

Brita sagde ...

Du finder sør'me mange "ting" derude .... her nedenunder er det en hybengren, der er sprunget ud ... og den gule "ting" er jeg ret sikker på er en krokus - og er jeg i tvivl, skyldes det stedet... (det er ikke en "vild ting")

Men ellers kan du godt se efter at rykke ud med dit nye objektiv igen,(her nu - inden blæst) - der kan blive flotte billeder af grønne udsprungne buske med sne på - og udsprungne mirabelletræer med blomster og sne .... og nogle med is ....

ja jeg kan jo ikke :-( (så kan jo bare stjæle dine.... )

God fornøjelse!!

NightSoul sagde ...

Ja. Hybenbusken ved jeg lige hvor står... Nemlig nede på havnen :-)

Den der krokus.. Tja.. Hvordan den er endt langt inde i skoven er så et mysterium :-)

Og... Her er hverken sne, is eller andre sjove ting. Her er bare koldt :-/